RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
I Am Sam
I Am Sam (JUGEMレビュー »)
Original Soundtrack
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
ONE LOVE-ザ・ベリー・ベスト・オブ・ボブ・マーリィ
ONE LOVE-ザ・ベリー・ベスト・オブ・ボブ・マーリィ (JUGEMレビュー »)
ボブ・マーリー&ザ・ウェイラーズ, ボブ・マーリー, V.フォード
RECOMMEND
RECOMMEND
RECOMMEND
SELECTED ENTRIES
RECENT COMMENTS
RECENT TRACKBACK
CATEGORIES
ARCHIVES
LINKS
PROFILE
OTHERS

08
--
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
--
>>
<<
--

DADA BLOG  〜BE HAPPY!!〜

Introduce you my favorites and daily life★
<< 銀座でLUNCH★ | main | こらっ! >>
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

| - | | - | - |
CDガンバレ!!
皆さんは初めて買ったCDがなんだったか、覚えてますか?

僕は当時ファンクラブに入るほど好きだったCHAGE&飛鳥のアルバム・PRIDEです。
その後も僕は音楽が大好きな性格と、趣味に対して投資しまくる性格で
22になった現在でも次々とCDを買っています。
お小遣いを少しずつ貯めながら、欲しかったCDを買う喜び、たまりません。
度重なる引越しのたびに、CD大掃除を決行し数が1/3程度になってしまいましたが。。。




今はこんな感じです。

数にすると200枚くらいかな。

大体は某超大手古本屋に売りました。

そんなに高く売れませんでした。。。


      ☆゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜☆

そんなCDが2005年とんでもなく下火に。

Album sales slump as downloads rise −By Ken Barnes, USA TODAY

やはりiPodを始めとするハードディスク型デジタルウォークマンの台頭で

As music-buying habits increasingly shift toward digital downloads

になってしまったのだ。

…まぁ予想できたっちゃーできたよね。。
ただ僕はここで敢えてCDの良さ、素晴らしさを再検討したい。
技術的なこと、科学的なことはよくわからない。
しかしそういったものさしでは量れない素晴らしさがCDにはあると思う。

まずはCD屋に行く時の、あのワクワク感。
特に買うものがなくてもたくさんの音楽が並べられているあの魅惑の空間、
もう入る前からワクワクが止まりませんよね。

そして実際に買いたくなるようなCDに出会ったときの、あの高揚感。
運命の出会い、ではありませんが、確実にテンションはあがるでしょう。
H●Vで視聴しながらニヤニヤして体がグイングインなってる人を見かけたら
たぶん、僕です。もしくは僕と同じように音楽が大好きな人です。

あとCDの醍醐味といったらジャケ買いですよね。
DISK UNIONとか行ってとにかく棚を漁る。
そして一番目の惹かれた物を手に取りどんな曲か、どんなバンドか予想する。
完全にインスピレーションのみに頼った買い物です。
これが成功した時はもう、よっしゃーーー!!ですよ。
失敗したときのあのむきーーーー!っていう感じも一興です 笑

またアルバムには1枚で1つのストーリーが構成されているものもあります。
むしろほとんどがストーリーを思い浮かべながら作られているのではないでしょうか。
そういったアルバムの中の起承転結を感じるのも楽しみの一つです。

さらには隠しトラックなんてものもあったりします。
コンポの前で座りながら聞いていて「あぁ終わった〜」ってしみじみしているのに
CDのタイムカウントがなかなか止まらない。
え??なに?とかあたふたしてるとコンポから急に音楽があふれ出す。
隠しトラックはもはや珍しくありませんがやはりドキッとさせられます。

他にもキュルキュルってロードしてる音、コンポの中にスライドして入っていく様子、
部屋にディスプレイしているだけで賑やかになる景色、、、全部好きです。

なんだかんだ言いながら僕もiPod愛用者ですが、CDは今後も買い続けます!!
VIVA CD!大好きH●V!ホント好きT●WER RECORDS!
また行くよD●SK UNION!借りに行くよT●UTAYA!



      ☆゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜゚・*:.。. .。.:*・゜☆

参考記事を引用します。

Album sales slump as downloads rise

By Ken Barnes, USA TODAY

As music-buying habits increasingly shift toward digital downloads, the industry experienced dramatic ups and downs in its 2005 sales results.

Down:

• Total album sales, falling from 666.7 million in 2004 to 618.9 million, according to Nielsen SoundScan, a drop of 7.2% after a 1.5% gain over 2003's sales total.

• CD sales (95% of total album sales), off even more dramatically, from 651.1 million to 598.9 million (down 8.0%).

• Most musical genres, many (soundtracks, classical, metal and R&B) suffering double-digit drops. Latin was the sole exception, rising 12.6%.


Up:

• Digital track downloads, rising from 150% to 352.7 million.

• Digital album downloads, climbing 194% to 16.2 million from 5.5 million.

• Internet album sales, up 11%, accounting for nearly 25 million sales.

• Overall music purchases (encompassing albums, singles, music video and digital downloads), which were up 22.7% over 2004 and passed 1 billion units for the first time.


Though the jumps are cause for long-term optimism, the overall picture for the year was far from rosy, because a digital track download sale amounts to one-tenth or less the revenue of a CD sale. This year, SoundScan began to tally track equivalent albums (TEAs), counting 10 track downloads as one album sale in an attempt to create a more realistic overall sales picture. Adding in the year's TEAs, the 2005 album-sales decline is just 3.9% (from 680.7 million units in 2004 to 654.1 this past year).

Geoff Mayfield, Billboard's director of charts, says the year is a disappointment for the music business but adds, "What we're seeing here and in other recent decline years is an industry transition."

He calls the digital-download sphere "a different business. It tends to lend itself to buying individual songs rather than albums. There was a pent-up demand on the consumer's part to be able to buy individual songs that wasn't being catered to."

Mayfield thinks the raw total of track downloads may surpass total CD sales "in the next year or two," but he is hopeful the industry will devise new ways to capitalize on the shift in music purchasing practices.

"The record industry tends to be challenged by hard times — the problems of the '70s and '80s led to a rethinking of business practices. The transformation from this round of innovation and suffering will be much more radical."

| NEWS | 19:08 | comments(0) | trackbacks(0) |
スポンサーサイト
| - | 19:08 | - | - |









http://borntobehappy.jugem.jp/trackback/186